divendres, 10 d’agost del 2018

Benvinguts i benvingudes al blog!

Feia mesos que una idea em rondava el cap. Mai trobava el moment d'engegar-la per falta de temps i motivació o potser, simplement, es que no la tenia ben lligada al cap.

L'estiu és temps de nous projectes: sinònim de temps lliure i espai per a meditar i cavil·lar sobre un mateix. De maner que, en un d'aquests buits provocats per manca d'activitat em vaig decidir a donar forma a la idea que feia temps em rondava el cap: Realitzar els cims dels sostres comarcals de les comarques dels Països Catalans.

En realitzar un petit "estudi de mercat" em vaig adonar que aquesta original idea que pensava havia tingut, no ho era tant. De fet existeixen 2 blogs que han fet i fan coses similars a les que em preoposa, però no ben ve iguals: Rutes pels cims dels Països Catalans, on podem trobar un magnífic recull de cims reconeguts, i o tan reconeguts de tota la geografia catalana; i el de Sostres comarcals de Catalunya, on es narren les cròniques de les ascensions als sostres de les 41 comarques del Principat.

D'aquesta manera aquest blog, sense voler-ho, serà una síntesi dels dos anteriors. Sense cap mena de pressa ni pressió, aniré realitzant entrades on descriuré, mitjançant una crònica amb fotografies i enllaços als tracks així com informació tècnica de la ruta, l'experiència d'ascendir els sostres comarcals de totes les comarques del territori català.

Malauradament, el territori que ocupen els Països Catalans no tenen una limitació establerta política o acadèmicament. Si més no existeixen diverses formes de divisió atenent qüestions idiomàtiques, històriques, o polítiques segons l'actual Estat Espanyol.

Per a realitzar les ascensions em basaré, principalment, en el mapa editat per la Fundació Irla, en el qual es troben ombrejades les comarques de parla catalana originalment.

Clica per a visualitzar el mapa a mida original

Com veiem, algunes comarques interiors del País Valencià, segons les limitacions polítiques de l'Estat Espanyol no es troben ombrejades. Tot i això, tampoc es descarta ascendir en els seus sostres, com més millor, i més descobrirem! A la següent imatge un mapa amb totes les comarques de les actuaals comunitats:

Clica per a visualitzar el mapa a mida original

Espero que aquest blog serveixi, igual que a mi, per descobrir tot el territori català i us animeu a realitzar les rutes que aniré penjant.


Salut!

1 comentari: