divendres, 26 de gener del 2024

Pla de Mallorca. Puig de Randa

17 mesos, pensàveu que ja no tornaríem eh? Doncs no pas! El projecte avança més lent però no s'atura, això és una cosa que es cou a foc lent. I aquest gener l'hem aprofitat per anar a Mallorca i completar els dos sostres comarcals que ens faltaven.

Avui fem el sostre comarcal del Pla de Mallorca, el Puig de Randa amb 543 msnm. La comarca, eminentment plana i agrícola, en destaca un turó visible des de gran part de l'illa, sobretot per les antenes i estació meteorològica que el corona, junt el Santuari de Cura.

Powered by Wikiloc

Farem una ruta circular molt assequible per gaudir d'un bon matí. La ruta prteix de Randa, petit poblet ls peus del Puig. Des d'allà parteix una carretera, governada pels ciclistes, que ens portarà fins el cim. Nosaltres, un cop deixat el cotxe al pàrquing del poble, partim per la carretera, però ràpidament l'abandonem a mà dret per agafar un camí paral·lel.

Només sortir travessem Randa, ben agradable

El camí discórrer pel fons d'un torrent, sota pins i ascendint lleugerament. Passat poc més d'1 quilòmetre ens tornem a trobar la carretera. A partir d'aquest punt deixarem d'anar paral·lels i retallarem camí. Comencem a pujar de manera més decidida, però sempre per corriols ben marcats i ben fitats.

El sostre d'avui, amb la Bruna

En finalitzar aquest tram de pujada arribem a l'Ermita de Sant Honorat. Una petita església on actualment es fan retirs espirituals. Des d'aquí tenim bones vistes del Sud de l'Illa, tot i que avui la visibilitat no és molt clara.

Per continuar hem de seguir uns 200 metres la carretera, i a la primera corva a mà dreta, agafar el corriol que queda a la part interior, i que creuarà dues vegades més la carretera. El camí és molt evident sempre i trobem fites tot sovint.

Ala primera corva a la dreta, agafem el corriol de la part interior de la carretera

2n i darrer cop que creuem la carretera, ja veiem les antenes del cim

El final del corriol ens porta ja a peu de les antenes. En aquest punt inicia el camí de baixada per l'altra vessant. Ara, però, seguim uns metres per la carretera fins al Santuari de Cura, lloc de culte i peregrinació i on es va retirar Ramon Llull.

Recorrem el Santuari i observem les magnífiques vistes de tot el Pla de Mallorca, Es Raiguer i la Serra de Tramuntana, des de Palma a Alcúdia.

Després de fer un mos, iniciem la baixada, que serà per l'altra vessant. primer, hem de retornar fins les antenes, d'on surt un corriol de baixada. El camí torna a estar fitat i ben fresat.

Punt des d'on parteix el corriol de baixada, davant les antenes

El corriol supera per sota les Penyes del Colomer. Unes partes rocoses que son base del Monestir. El camí és força escènic i trobem un sistema de túnels excavats molt espectacular. Si anem amb llanterna, podem fer un tram del camí de baixada per dins els túnels!

Penyes del Colomer

Sistema de túnels accessibles, paral·lels al camí de baixada

Superada la part més rocosa, ens endinsem al bosc d'Albenya. Aquí la baixada és més directa, amb algún tram entre arbres que és relliscós, però no suposa cap problema. En qüestió de minuts tornem a ser a la carretera, ja prop de Randa. En aquest punt enllacem amb el corriol del torrent que va paral·lel a la carretera fins al poble altre vegada.

I amb això hem coronat un nou sostre comarcal. Una circular ben senzilla per un agradable matí d'hivern.